SV Loil verdient 60.000 euro met ING-pitch

LOIL – ING is hoofdsponsor geworden van voetbalvereniging SV Loil en bindt zich per 1 september voor drie jaar aan de club verbonden. De bank sponsort de vereniging voor een bedrag van 20.000 euro per jaar.

Johnny Berendsen, bestuurslid bij SV Loil (links) en Kees van Yren (ING).
Johnny Berendsen, bestuurslid bij SV Loil (links) en Kees van Yren (ING).

In maart 2014 startte ING met één van de meest omvangrijke sponsorprogramma’s in de geschiedenis van het amateurvoetbal. Clubs uit heel Nederland maakten met een onderscheidende en originele pitch kans op een sponsorschap van ING. SV Loil is één van de 122 amateurclubs in Nederland die uit bijna 800 aanmeldingen beloond is met een intensief hoofdsponsorschap. Met dit programma wil de ING samen met de KNVB het amateurvoetbal in Nederland een aanzienlijke impuls geven.

“We zijn enorm trots dat we met onze pitch een hoofdsponsorschap van ING in de wacht hebben gesleept”, zegt bestuurslid Johnny Berendsen. “Met deze impuls kunnen we de komende drie voetbalseizoenen veel plannen verwezenlijken. Zo wordt dit seizoen onder andere een pannaveld medegefinancierd voor de voetballende en schoolgaande jeugd. Ook worden er nieuwe voetbalshirts voor de hele vereniging aangeschaft.”

ING wil met dit initiatief een structurele bijdrage leveren aan het waarmaken van de ambitie van amateurverenigingen. Een belangrijk onderdeel daarvan is de financiële gezondheid van de verenigingen. “We willen ook het amateurvoetbal in Nederland helpen financieel fit te worden”, laat Kees van Yren, rayondirecteur ING MKB, in een reactie weten. “Binnen het sponsorschap helpen we dan ook de vereniging met kennis en advies om hun financiële huishouding gezond te maken en te houden.”